Ruilen, retourneren en garantie

Bedenktermijn

Als u af wilt zien van uw aankoop, dan kan dit binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket. Dit is het zogeheten herroepingsrecht. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of iemand namens u het pakket heeft ontvangen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Ook kunt u hier het Europees modelformulier voor Herroeping downloaden.

Wat te doen in de volgende situaties:
 
U heeft een verkeerd artikel besteld:

Als u om welke reden dan ook een verkeerd artikel heeft besteld, kunt u deze zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retourneren. Volg hiervoor onze retourprocedure onderaan deze pagina.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:

Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Ontbreekt er een artikel of heeft u een ander artikel ontvangen dan u besteld heeft? Dan kunt u dit melden via 0318-270270 of per e-mail naar klantenservice@printerland.nl. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.
 
U heeft een defect artikel ontvangen:

Als u een defect artikel heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via 0318-270270 of per mail via klantenservice@printerland.nl.
 

Retourprocedure

Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:
 
  • Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een retournummer aan. Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar klantenservice@printerland.nl.

  • Stuur de bestelling zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het retournummer naar ons terug.

  • Graag ontvangen wij het artikel retour in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd. Verpak het artikel in een omdoos of bubbelenvelop en schrijf geen teksten en/of plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. Als het artikel toch beschadigd is, kan Printerland.nl de waardevermindering die hierdoor ontstaat bij u in rekening brengen. 

  • Als klant mag u niet meer meer met een product doen dan datgene wat noodzakelijk is om het product te beoordelen. Als het artikel beschadigd is, of de verpakking is meer dan redelijkerwijs geopend, dan kan hierdoor waardevermindering (tot 100%) ontstaan. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.Het uitproberen van producten is niet nodig, aangezien alle belangrijke kenmerken van de producten op de verpakking en in de documentatie zijn te vinden.

  • Stuur het pakket voldoende gefrankeerd aan ons retour en vermeld duidelijk het retournummer. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.

  • Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt. Als de volledige bestelling wordt geretourneerd, crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.

  • Als klant mag u op elke wijze herroepen, zolang de verklaring maar ondubbelzinnig is.

 
Download het retourformulier
  




Garantie

Op artikelen aangeschaft bij Printerland geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een artikel datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is het artikel onverhoopt toch defect binnen de wettelijke garantietermijn? Dan helpen we u hier graag mee. Neem contact op met onze klantenservice via 0318-270270 of per mail via klantenservice@printerland.nl.
 

Klachten en geschillen

Bij Printerland.nl doen wij er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Toch kan het zo zijn dat u een keer niet tevreden bent over onze producten of service. Wat doet u dan?

Neem contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice staat u graag te woord en doet er alles aan om eventuele problemen te verhelpen. Uw klacht wordt binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoord. Bent u niet tevreden met het antwoord? Stuur uw klacht dan zo compleet mogelijk naar info@printerland.nl t.a.v. backoffice. Zodra uw klacht bij ons binnen is, krijgt u een ontvangstbevestiging per e-mail. Wij zullen uw klacht nogmaals beoordelen en, indien mogelijk, u een andere oplossing proberen aan te bieden.
Bent u niet tevreden met de verdere afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).



 
Deze website maakt gebruik van cookies. Zie voor meer informatie: privacy voorwaardenAkkoord