Printer offline? Mogelijke oplossingen

Het kan voorkomen dat uw printer aanstaat, maar uw printopdracht niet uitvoert. Mogelijk ziet u een pop-up of krijgt u een melding dat de printer offline is. Hoe kunt u de status dan wijzigen naar 'online'?
Wij hebben een aantal mogelijke oplossingen voor u opgesomd (Windows):
 
  • Is uw printer met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden als het apparaat waarmee u de printopdracht wil verzenden? Als dit niet het geval is, stel beide apparaten in op hetzelfde Wi-Fi netwerk.
  • Het is mogelijk dat uw printer is ingesteld op 'offline gebruiken'. Dit kan eenvoudig gewijzigd worden.
  • Met Windows gaat u naar Start > Instellingen > Apparaten en printers > wachtrij openen > controleer of printer offline is geselecteerd. Als hier een vinkje voor staat, vink deze dan uit.
  • Ervaart u nog steeds problemen met printen na bovenstaande stap voltooid te hebben? Verwijder dan uw printerstuurprogramma en installeer deze opnieuw.
  • Ga opnieuw naar Start > Instellingen > Apparaten en printers > selecteer Printer of Scanner toevoegen en kies de juiste printer.